معرفی کتاب صوتی مدیریت تغییر: راهکارهایی جهت ایجاد تغییرات مناسب در وضعیت بحرانی
کتاب صوتی مدیریت تغییر: راهکارهایی جهت ایجاد تغییرات مناسب در وضعیت بحرانی توسط انتشارات هاروارد بیزنس ریویو گردآوری شده و دربردارندهی 10 مقاله است که راهکارهایی مفید و کاربردی برای اعمال تغییرات مناسب و هوشمندانه در موقعیتهای ناآرام و آشفته ارائه میدهد.
درباره کتاب صوتی مدیریت تغییر:
کتاب صوتی مدیریت تغییر: راهکارهایی جهت ایجاد تغییرات مناسب در وضعیت بحرانی (HBR’S 10 Must Reads: The Essentials) از مقالاتی برجسته و معتبر گردآوری شده که اولینبار در مجلهی هاروارد بیزنس ریویو منتشر شدهاند؛ در هر مقاله شما با بعد تازهای از اجرای پروژههای تغییر و مشکلات پیش روی آنها آشنا میشوید. همچنین این کتاب جوانب و بیغولههایی را به نمایش میگذارد که در مواقعی به صورت واضح علت اصلی تخریب هر گونه تغییرات مثبت هستند و در مواقعی همچنان پوشیده و غیرقابل تشخیص هستند که فقط ذهن پویای مولفان این مقالات توانستهاند آنها را از لابهلای هزاران عامل و مؤلفهی سرگردان کننده بیرون بکشند.
این کتاب صوتی میکوشد مسیر صحیح و درست تغییرات را به شما بیاموزد تا کسب و کارها بدون ضرر در جهت مثبت دگرگون شوند. این اثر به تحلیل و بررسی موضوعاتی همچون رهبری تغییر، رهبری بحران، رمزگشایی از تغییرات، مشکلات و چالشهای مدیریت تغییر و … میپردازد و شیوهها و راهکارهای مفیدی برای هر یک ارائه میدهد.
هر مقاله دربردارندهی دو قسمت به نامهای «خلاصهی کلام» و «ایده در عمل» است که نکات و موارد مدنظر مولف مقاله به صورت خلاصه آورده شده و کاربرد عملی آن را نیز ارائه کرده و به همین دلیل مطالب برای شما ملموستر و قابلدرکتر است.
شنیدن این کتاب صوتی دید تازهای دربارهی یک موضوع قدیمی به شما ارائه میدهد و به مدیران نیز کمک میکند مشکلاتی را که نمیتوانستند کشف و درک کنند، به راحتی ببینند، بشناسند و با بهرهگیری راهکارهای مفید در مسیر رفع آنها قدم بردارند. مدیران تنها با شناسایی موانع سازمانی و نگرشی میتوانند پروژههای تغییر را اجرا نمایند و این کتاب صوتی همان شاهکلید دگرگونی است که سازمانها و شرکتها را در راه سخت و پر تغییر امروزی به هدف میرساند.
شنیدن کتاب صوتی مدیریت تغییر به چه کسانی پیشنهاد میشود:
شنیدن این کتاب صوتی به تمام کسانی که میخواهند در کسب و کارشان موفق باشند، پیشنهاد میشود.
در قسمتی از کتاب صوتی مدیریت تغییر میشنویم:
من سه الگو را در رابطه با انتقال بینش مشاهده کردهام که هر سه بسیار رایجاند. در اولین الگو، گروه بینش بسیار خوبی را برای دگرگون سازی تهیه میکند اما فقط با برگزاری جلسه یا ارسال بروشور یا ایمیل آن را به دیگران منتقل میکند و برای آنان توضیح میدهد. بدین ترتیب گروهی که از یک ده هزارم ارتباطات سالانهی درون شرکتی استفاده کرده است، هنگامی که سرانجام چند نفر از افراد سازمان رویکرد جدید را میفهمند، شگفتزده خواهد شد! در الگوی دوم، مدیر شرکت زمان زیادی را صرف سخنرانیهای مختلف برای گروههای متفاوت کارمندان میکند؛ اما بیشتر افراد همچنان هدف و مفهوم سخنانش را متوجه نخواهند شد.
در الگوی سوم، تلاشهای بیشتری در قالب سخنرانی و خبرنامه صورت میگیرد؛ اما برخی از مدیران ارشد همچنان به گونهای رفتار میکنند که در تقابل آشکار با بینش مطرح شده در این سخنرانیها و خبرنامهها است. نتیجهی نهایی نیز گسترش بدبینی میان نیروهای مختلف شرکت و تضعیف فزایندهی اعتقاد آنان به ارتباط با یکدیگر خواهد بود.